Generelle vilkår
Generelle vilkår
Denne hjemmeside drives af Modiva København. På hele siden henviser udtrykkene "vi", "vores" og "vores" til Modiva København. Modiva København tilbyder denne hjemmeside, inklusive alle oplysninger, værktøjer og tjenester, der er tilgængelige på denne hjemmeside, til dig, brugeren, under forudsætning af at du accepterer alle de betingelser, vilkår, politikker og meddelelser, der er nævnt her.
Ved at besøge vores hjemmeside og/eller købe noget fra os, deltager du i vores "Service" og accepterer at være bundet af de følgende generelle vilkår ("Servicevilkår", "Vilkår"), herunder de supplerende vilkår og politikker, der henvises til heri og/eller er tilgængelige via et hyperlink. Disse servicevilkår gælder for alle brugere af hjemmesiden, herunder, men ikke begrænset til, brugere der er browsere, sælgere, kunder, leverandører og/eller bidragsydere af indhold. Læs venligst disse servicevilkår omhyggeligt, før du besøger eller bruger vores hjemmeside.
Ved at åbne eller bruge en del af hjemmesiden accepterer du at være bundet af disse servicevilkår.
Hvis du ikke accepterer alle betingelserne i denne aftale, må du ikke besøge hjemmesiden eller bruge tjenesterne. Hvis disse servicevilkår betragtes som et tilbud, er accepten udtrykkeligt begrænset til disse servicevilkår. Alle nye funktioner eller værktøjer, der tilføjes til den nuværende butik, er også underlagt servicevilkårene. Du kan til enhver tid se den nyeste version af servicevilkårene på denne side. Vi forbeholder os retten til at opdatere, ændre eller erstatte en del af disse servicevilkår ved at opdatere og/eller ændre på vores hjemmeside. Det er dit ansvar at kontrollere denne side regelmæssigt for ændringer. Din fortsatte brug af eller adgang til hjemmesiden efter eventuelle ændringer betyder, at du accepterer disse ændringer. Vores butik hostes af Shopify Inc. De giver os den online e-handelsplatform, som vi bruger til at sælge vores produkter og tjenester til dig.
Artikel 1 – Definitioner
I disse vilkår forstås ved:
Fortrydelsesret: den periode, hvori forbrugeren kan udnytte sin fortrydelsesret;
Forbruger: den fysiske person, der ikke handler i udøvelsen af erhverv eller virksomhed og indgår en fjernkontrakt med erhvervsdrivende;
Dag: kalenderdag;
Langsigtet transaktion: en fjernkontrakt vedrørende en række produktioner/tjenester, hvis leverings- og/eller afhentningsforpligtelse er spredt over tid;
Varig databeholder: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller den erhvervsdrivende at opbevare oplysninger, der er rettet personligt til ham, på en måde, der muliggør fremtidig adgang og uændret gengivelse af de opbevarede oplysninger.
Fortrydelsesret: muligheden for forbrugeren at frafalde fjernkontrakten inden for fortrydelsesfristen;
Erhvervsdrivende: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenester på afstand til forbrugere;
Fjernkontrakt: en aftale, hvor en aftale om salg af produkter og/eller tjenester udelukkende indgås ved hjælp af én eller flere fjernkommunikationsteknikker, som iværksætter erhvervsdrivende.
Fjernkommunikationsteknik: middel, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og den erhvervsdrivende er til stede på samme tid og sted.
Generelle vilkår: de underliggende generelle vilkår for erhvervsdrivende.
Artikel 2 – Identitet af den erhvervsdrivende
E-mailadresse: info@modivakobenhavn.dk
Virksomhedsnavn: Modiva Kobenhavn
handelsregisternummer: 98629697
retsform: enkeltmandsvirksomhed
Momsnummer:
CVR-oplysninger
CVR-oplysninger er tilgængelige efter anmodning. Send venligst en e-mail til: info@modivakobenhavn.dk
Artikel 3 – Anvendelighed
Disse generelle vilkår gælder for ethvert tilbud fra den erhvervsdrivende og for enhver fjernkontrakt og bestilling mellem den erhvervsdrivende og forbrugeren. Før fjernkontrakten indgås, vil teksten i disse generelle vilkår blive stillet til forbrugerens rådighed. Hvis dette ikke er muligt, vil det før fjernkontrakten indgås blive angivet, at de generelle vilkår er tilgængelige hos den erhvervsdrivende og kan sendes gratis til forbrugeren så hurtigt som muligt. Hvis fjernkontrakten indgås elektronisk, kan den tekst i de generelle vilkår, der er angivet før indgåelsen, gives elektronisk til forbrugeren på en måde, som gør det muligt for denne nemt at gemme den på en varig databeholder. Hvis dette ikke er muligt, vil der blive angivet, hvor de generelle vilkår kan læses elektronisk, og at de vil blive sendt til forbrugeren gratis på anmodning.
Artikel 4 – Tilbud
Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller sker under betingelser, vil dette eksplicit blive nævnt i tilbuddet. Tilbuddet er uforpligtende. Den erhvervsdrivende er berettiget til at ændre og tilpasse tilbuddet. Tilbuddet indeholder en fuldstændig og præcis beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til, at forbrugeren kan foretage en god bedømmelse af tilbuddet. Hvis den erhvervsdrivende anvender billeder, er disse en sandfærdig fremstilling af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Indlysende fejltagelser eller fejl i tilbuddet binder ikke den erhvervsdrivende. Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er vejledende og kan ikke danne grundlag for erstatning eller ophævelse af kontrakten. Billeder af produkter er en sandfærdig fremstilling af de tilbudte produkter. Den erhvervsdrivende kan ikke garantere, at de viste farver præcist svarer til de virkelige farver af produkterne. Ethvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at forbrugeren klart forstår, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med accept af tilbuddet.
Artikel 5 – Kontrakten
Kontrakten indgås, med forbehold af bestemmelserne i afsnit 4, på det tidspunkt, forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de nødvendige betingelser. Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter den erhvervsdrivende straks modtagelsen af accepten af tilbuddet elektronisk. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er bekræftet af den erhvervsdrivende, kan forbrugeren annullere kontrakten.
(ansvarsfraskrivelse): Vi samarbejder med pålidelige leverandører for at behandle din ordre hurtigt. Vær opmærksom på, at vi ikke opbevarer lager og alle produkter sendes direkte fra vores leverandører til dig.
Artikel 6 – Fortrydelsesret
Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at annullere aftalen uden at angive en grund inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen begynder den dag efter modtagelsen af produktet af forbrugeren eller en på forhånd udpeget og bekendtgjort repræsentant. I løbet af fortrydelsesfristen skal forbrugeren behandle produktet og emballagen omhyggeligt. Produktet må kun pakkes ud eller bruges i det omfang, der er nødvendigt for at vurdere, om forbrugeren ønsker at beholde produktet. Hvis forbrugeren ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal produktet returneres med alle leverede tilbehør og - hvis det er muligt - i den originale tilstand og emballage til sælgeren, i overensstemmelse med de tydelige instruktioner fra sælgeren. Når forbrugeren ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal dette meddeles sælgeren inden for 14 dage efter modtagelse af produktet. Meddelelsen skal ske skriftligt via en e-mail. Efter at forbrugeren har gjort brug af fortrydelsesretten, skal kunden returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal kunne bevise, at de returnerede varer er sendt tilbage rettidigt, f.eks. med et forsendelsesbevis. Hvis kunden ikke har meddelt fortrydelse af købet eller returneret produktet inden for de nævnte frister, bliver købet endeligt.
Artikel 7 – Omkostninger ved fortrydelse
Hvis forbrugeren gør brug af fortrydelsesretten, er omkostningerne ved returnering af produkter for forbrugerens regning. Hvis forbrugeren har betalt et beløb, vil sælgeren refundere dette beløb hurtigst muligt, dog senest 14 dage efter fortrydelse, forudsat at produktet allerede er modtaget af webshoppen eller et tilstrækkeligt bevis på returlevering kan fremvises.
Artikel 8 – Udelukkelse af fortrydelsesret
Sælgeren kan udelukke fortrydelsesretten for produkter som nævnt i afsnit 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis sælgeren klart har oplyst om dette før aftalens indgåelse. Udelukkelse af fortrydelsesret er kun mulig for produkter:
- som er fremstillet i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer;
- som er af en klart personlig karakter;
- som ikke kan returneres af deres natur;
- som hurtigt kan blive forringede eller udløbe;
- hvis pris er bundet til udsving på de finansielle markeder, som sælgeren ikke har kontrol over;
- for løse aviser og magasiner;
- for lyd- og videooptagelser og computersoftware, hvor forbrugeren har brudt forseglingen;
- for hygiejneprodukter, hvor forbrugeren har brudt forseglingen.
Udelukkelse af fortrydelsesret er kun muligt for tjenester:
- vedrørende indkvartering, transport, restaurationsvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;
- hvor leveringen med forbrugerens udtrykkelige samtykke er begyndt, før fortrydelsesfristen er udløbet;
- vedrørende væddemål og lotterier.
Artikel 9 – Prisen
I løbet af den i tilbuddet anførte gyldighedsperiode vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke blive forhøjet, medmindre der sker prisændringer som følge af ændringer i momssatser.
I modsætning til den forrige bestemmelse kan sælgeren tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er bundet til udsving på de finansielle markeder, som sælgeren ikke har indflydelse på, til variable priser. Denne binding til udsving og det faktum, at priserne eventuelt er vejledende, vil blive angivet i tilbuddet.
Prisforhøjelser inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de skyldes lovgivningsmæssige foranstaltninger.
Prisforhøjelser efter 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis sælgeren har aftalt dette og:
- de skyldes lovgivningsmæssige bestemmelser; eller
- forbrugeren har ret til at opsige aftalen fra den dag, hvor prisforhøjelsen træder i kraft.
Leveringsstedet finder sted i henhold til artikel 5, første afsnit, i den hollandske momslov 1968 i det land, hvor transporten påbegyndes. I dette tilfælde finder leveringen sted uden for EU, og derfor vil der blive opkrævet importmoms eller fortoldningsgebyr fra fragt- eller kurertjenester. Sælgeren vil derfor ikke opkræve moms.
Alle priser er under forbehold af trykfejl og tastefejl. Sælgeren er ikke ansvarlig for konsekvenserne af sådanne fejl. Ved trykfejl er sælgeren ikke forpligtet til at levere produktet til den fejlagtige pris.
(Ansvarsfraskrivelse) Alle billeder på denne webshop er genereret ved hjælp af kunstig intelligens. Billederne er kun til visualisering og kan afvige fra de faktiske produkter.
Artikel 10 – Overensstemmelse og garanti
Sælgeren garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne opfylder aftalen, de i tilbuddet angivne specifikationer, de rimelige krav om kvalitet og/eller anvendelighed og de gældende lovgivningsmæssige bestemmelser og/eller offentlige forskrifter på aftalens dato.
Sælgeren garanterer også, at produktet er egnet til andet end normalt brug, hvis det er aftalt.
En garanti fra sælgeren, producenten eller importøren påvirker ikke de lovlige rettigheder, som forbrugeren måtte have i henhold til aftalen.
Fejl eller forkerte leveringer skal meddeles sælgeren skriftligt inden for 14 dage efter leveringen. Returnering af produkterne skal ske i den originale emballage og i ny stand.
Sælgerens garantiperiode svarer til producentens garantiperiode. Sælgeren er dog aldrig ansvarlig for produktets egnethed til et specifikt formål eller for eventuelle råd om brug eller anvendelse af produkterne.
Garantien gælder ikke, hvis:
- Forbrugeren selv har repareret og/eller modificeret de leverede produkter eller har fået dem repareret og/eller modificeret af tredjeparter;
- Produkterne er blevet udsat for unormale forhold eller behandlet uforsigtigt i strid med sælgerens instruktioner.
Artikel 11 – Levering og udførelse
Sælgeren vil udvise størst mulig omhu ved modtagelse og udførelse af ordrer på produkter.
I overensstemmelse med, hvad der er nævnt i artikel 4, vil sælgeren gennemføre accepterede ordrer hurtigt, dog senest 30 dage efter modtagelse af ordren, medmindre forbrugeren er enig i en længere leveringstid.
Hvis der opstår forsinkelse i levering, eller hvis en ordre ikke kan fuldføres, vil forbrugeren blive informeret herom senest 30 dage efter bestillingen. I så fald har forbrugeren ret til at annullere aftalen uden omkostninger og kræve eventuel erstatning.
Ved annullering i henhold til det forrige afsnit vil sælgeren refundere det beløb, som forbrugeren har betalt, senest 14 dage efter annulleringen.
Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umulig, vil sælgeren forsøge at stille et erstatningsprodukt til rådighed.
Udførelsen af et erstatningsprodukt udelukker ikke fortrydelsesretten. Omkostningerne ved returlevering vil være for sælgerens regning.
Ansvar for beskadigelse eller tab af produkter påhviler sælgeren indtil levering til forbrugeren eller dennes repræsentant.
Artikel 12 – Varighedstransaktioner: varighed, opsigelse og forlængelse
Opsigelse: Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået på ubestemt tid og som vedrører regelmæssig levering af produkter eller tjenester (herunder elektricitet) med et opsigelsesvarsel på højst en måned.
Forbrugeren kan opsige en aftale, der er indgået for en bestemt periode og vedrører regelmæssig levering af produkter eller tjenester, mod slutningen af den aftalte periode med et opsigelsesvarsel på højst en måned.
Forbrugeren kan opsige sådanne aftaler når som helst og er ikke begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode.
Forlængelse: En aftale, der er indgået for en bestemt tid og som vedrører regelmæssig levering af produkter eller tjenester, må ikke automatisk forlænges for en ny periode.
Aftaler vedrørende regelmæssig levering af aviser, ugeblade og magasiner kan dog automatisk forlænges med op til tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige aftalen før slutningen af den forlængede periode med et opsigelsesvarsel på højst en måned.
Artikel 13 – Betaling
Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales inden for 7 dage efter udløbet af fortrydelsesfristen som nævnt i artikel 6, stk. 1.
For tjenester begynder denne frist, når forbrugeren har modtaget bekræftelsen af aftalen.
Forbrugeren har pligt til at meddele eventuelle fejl i de angivne eller nævnte betalingsoplysninger straks.
Ved forsinket betaling har sælgeren ret til at opkræve rimelige gebyrer i henhold til lovgivningen.
Artikel 14 – Klagebehandling
Klage over udførelsen af aftalen skal indgives til sælgeren inden for 7 dage efter at forbrugeren har konstateret fejlen.
Indsendte klager vil blive besvaret inden for 14 dage fra modtagelsen. Hvis en klage kræver længere behandlingstid, vil forbrugeren modtage et svar med angivelse af behandlingsperioden.
Artikel 15 – Tvister
Aftaler mellem sælgeren og forbrugeren, som omfattes af disse betingelser, er underlagt udelukkende dansk ret, selv hvis forbrugeren er bosiddende i udlandet.
Artikel 16 - Kontaktinformation
Spørgsmål om servicevilkårene kan sendes til os via e-mail på info@modivakobenhavn.dk
Når du afgiver din ordre, accepterer du vores vilkår og betingelser samt forsendelses- og returpolitik.
